Pelancaran Oppo Reno 4 Series pada 5 Jun, Pre-Order Sudah Berlangsung melalui JD.com

Oppo sedang berusaha untuk pengganti siri Reno 3, dan kami telah melihat banyak kebocoran yang menampilkan telefon dari siri Reno 4 yang akan datang. Telefon ini telah bocor beberapa kali pada masa lalu melalui rendering. Oppo kini akhirnya menggoda tarikh pelancaran untuk Oppo Reno 4 dan Oppo Reno 4 Pro. Kedua-dua telefon ini akan dilancarkan pada 5 Jun dan peruncit China JD.com sudah mula mengambil pesanan awal.

Oppo pergi ke Weibo untuk mengeluarkan video penggoda siri Oppo Reno 4. Video penggoda ini memberi petua mengenai reka bentuk Oppo Reno 4 serta tarikh pelancaran produk di China. Siri Oppo Reno 4 akan dilancarkan di China pada 5 Jun. Peruncit telefon pintar popular JD.com juga telah membuat senarai untuk membuat pra-tempahan siri telefon pintar Oppo Reno 4.

Spesifikasi siri Oppo Reno 4 (dijangka)

Kedua-dua telefon pintar ini sudah dapat dilihat pada TENAA, merujuk pada spesifikasi utama dan reka bentuknya. Oppo Reno 4 dijangka membawa paparan AMOLED 6,43 inci sementara Reno 4 Pro diperkemas untuk membungkus paparan AMOLED 6,55 inci. 

Oppo Reno 4 dikhabarkan akan memiliki kamera selfie ganda sebagai bagian dari potongan lubang-pukulan, sementara Reno 4 Pro dikatakan menampilkan paparan lubang tunggal.

Oppo Reno 4 dan Reno 4 Pro juga dikecualikan untuk menyiapkan kamera tiga di belakang dan dilengkapi dengan Qualcomm Snapdragon 765G SoC. Terdapat dua varian untuk setiap telefon, 8GB RAM dengan storan 128GB dan 12GB RAM dengan storan 256GB. 

Telefon ini juga diperuntukkan untuk menjalankan ColourOS 7.1 di atas Android 10. Berdasarkan pensijilan TENAA, kita boleh mengharapkan Reno 4 untuk mengemas bateri 4,000mAh dengan sokongan untuk pengecasan pantas SuperVOOC 65W.

Perkakasan kamera pada telefon ini dikatakan berbeda, Reno 4 diperkirakan menyertakan kamera utama 48 megapiksel, kamera sudut lebar 8-megapiksel, dan kamera potret 2-megapiksel. 

Reno 4 Pro juga dikatakan menyertakan kamera utama 48 megapiksel tetapi dengan OIS, dua sensor lain dikatakan kamera video cahaya rendah 12-megapiksel dan penembak telefoto 13-megapiksel.

Oleh kerana pelancaran kedua telefon ini hanya beberapa hari lagi, kami tidak perlu menunggu lama untuk mendapatkan maklumat harga dan ketersediaan.

Sumber: Gadget 360

Follow & Subscribe Newsletter

Join 4,732 other subscribers


Berkaitan