Pengguna WhatsApp Business kini dapat menyelaraskan butiran halaman Facebook mereka

Photo by Anton on Pexels.com

Aplikasi WhatsApp Business telah menerima kemas kini baru yang memungkinkan pengguna menyegerakkan perincian halaman Facebook mereka. Fungsi ini tersedia di aplikasi Perniagaan WhatsApp untuk iOS dan Android.

Pertama kali dilihat oleh Android Police , apa yang dilakukan oleh fitur ini ialah pengguna Perniagaan WhatsApp yang mempunyai halaman Facebook yang ada dapat menyegerakkan perincian secara langsung sekarang. Fungsi ini juga membolehkan pengguna Perniagaan WhatsApp menjalankan iklan di Facebook yang akan secara langsung menghubungkan ke WhatsApp ketika diklik.

Bagaimana hendak melakukannya

Pengguna Perniagaan WhatsApp perlu memastikan terlebih dahulu aplikasinya diperbarui ke versi terbaru dari Google Play dan App Store. Setelah ini, buka menu tetapan pada aplikasi WhatsApp Business dan pilih ‘Linked Accounts’. Di sini anda akan mempunyai pilihan untuk membuka Facebook dan memautkan halaman yang ada.

Photo by Anton on Pexels.com

Anda juga mempunyai pilihan untuk memilih lebih dari satu kategori untuk perniagaan anda. Anda boleh melakukannya dengan pergi ke Tetapan> Profil Perniagaan> Edit Profil> Kategori. Di sini anda akan dapati label yang berbeza untuk dipilih seperti pakaian dan pakaian, perkhidmatan automotif dan pendidikan. Anda juga boleh mencari kategori yang ingin anda pilih.

Aplikasi WhatsApp Business dilancarkan pada tahun 2018 dengan aplikasi iOS tiba tahun lalu. Kesepakatan Facebook dengan Jio membawa kepada pelancaran percubaan JioMart yang membolehkan pengguna memesan barangan runcit dan barang keperluan dari kedai kejiranan. Lebih banyak perkembangan seperti ini diharapkan dari Perniagaan WhatsApp tidak lama lagi.

Sumber: Tech India


Berkaitan