Empat komputer riba Huawei memasuki pasaran Malaysia

Empat komputer riba baru dari Huawei – Huawei MateBook X Pro, MateBook 13, MateBook D 14 dan MateBook D 15 – tersedia secara tempatan mulai hari ini.

Paparan

MateBook X Pro memanfaatkan keupayaan reka bentuk industri terkemuka, dengan paparan Ultra FullView yang menyokong resolusi dan skrin sentuh hingga 3K untuk menyediakan pengguna cara baru dan lebih intuitif untuk berinteraksi dengan peranti mereka. Warna yang kaya akan menghidupkan kandungan dan akan mewujudkan pengalaman hiburan yang lebih mendalam untuk kenikmatan yang lebih besar.

Sementara itu, MateBook 13 menampilkan paparan FullView 2K dengan kerjasama Multi-touch dan Multi-screen.

MateBook D mempunyai paparan FullView yang memaksimumkan penggunaan panel layar, serta layar IPS 1080p FHD dengan perlindungan anti-silau dan perlindungan cahaya biru rendah yang disahkan TUV Rheinland untuk menambahkan lebih banyak kemudahan dalam tugas produktiviti harian, terutama bagi pelajar.

Reka bentuk

Huawei MateBook X Pro hadir dalam reka bentuk yang anggun dan sangat mudah alih.

Beratnya hanya 14.6mm dan berat hanya 1.33 kg, menjadikannya sempurna untuk dibawa ke dalam beg galas atau beg tote. Dengan bezel ramping di semua sisi, MateBook X Pro mempunyai nisbah skrin-ke-badan 91 peratus yang mengagumkan dengan nisbah aspek 3: 2 yang tidak konvensional untuk paparan, lebih sesuai untuk produktiviti dan pembuatan kandungan.

Huawei MateBook 13, sebaliknya, menampilkan reka bentuk logam, minimalis dengan tepi licin dan berat sekitar 1.3kg, menjadikannya sesuai untuk mereka yang dalam perjalanan, sementara siri MateBook D dan MateBook D 14 berukuran sama dengan sebuah majalah dan beratnya hanya 1.38 kg.

Inovasi

Keselamatan sangat penting di era digital masa kini, dan Huawei telah memperhatikannya dengan memasukkan kamera tersembunyi ke dalam reka bentuknya. Tersedia di semua siri MateBook baru hari ini, kamera tersembunyi mengecilkan faktor bentuk komputer riba dan memberikan pengguna keselamatan yang lebih tinggi semasa menggunakan notebook mereka untuk bekerja dan bermain.

Perkongsian kandungan

Dengan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (CMCO) yang kini dilanjutkan hingga bulan Jun, banyak yang masih memilih untuk bekerja dari rumah untuk keselamatan mereka dan yang lain. Cara kerja dari rumah ini dipermudah dengan Huawei Share, yang tersedia pada peranti yang memanfaatkan teknologi diedarkan EMUI10 Huawei dan memungkinkan untuk menghubungkan yang lebih baik di semua peranti. Hanya dengan satu ketukan, pengguna dapat berbagi data, memindahkan file, video, dan dokumen dengan mudah.

Dengan Huawei Share, pengguna dapat menghubungkan telefon mereka ke notebook masing-masing dan mengendalikan kedua-dua skrin sekaligus. Ini juga membolehkan mereka menggunakan periferal notebook seperti layar yang lebih besar untuk lebih terperinci dan papan kekunci untuk kemudahan menaip yang lebih besar.

Selain itu, Huawei MateBook X Pro dilengkapi dengan bateri 56Wh yang besar, dan dengan mod penjimatan kuasa Huawei, pengguna dapat menikmati hayat bateri hingga 15 jam tanpa perlu risau untuk mengecasnya dengan kerap.

Pemproses dan penyesuai

Siri Huawei MateBook dilengkapi dengan penyesuai mudah alih Type-C 65W yang dapat digunakan dengan pelbagai output pengisian. Ini bermaksud pengguna dapat mengecas komputer riba dan telefon pintar mereka dengan cepat di mana sahaja mereka berada.

Dari segi kuasa pemprosesan, Huawei MateBook X Pro memberikan prestasi tanpa kompromi dengan Intel Core i7-10510U Generasi ke-10 dan dilengkapi dengan NVIDIA GeForce MX250 yang berjalan pada 2GB GDDR5. Ditambah dengan RAM 16GB dan SSD 1TB, ia memberikan pengalaman yang lancar untuk setiap senario.

Sementara itu, MateBook 13 dilengkapi dengan pemproses Intel Core Generasi ke-10, RAM 16GB, sementara MateBook D 14 dikuasakan oleh pemproses AMD Ryzen 5 3500U 12nm dan Radeon Vega 8 Graphics bersepadu.

Akhirnya, MateBook D 15 mempunyai pemproses AMD Ryzen 7 3700U dan Radeon RX Vega 10 Graphics bersepadu, memberikan operasi yang lancar untuk aplikasi reka bentuk popular seperti Photoshop dan Premiere.

Ketersediaan

Keempat-empat produk Huawei MateBook sudah tersedia untuk dibeli di Kedai Huawei dan pelanggan dapat menikmati hadiah dan tawaran yang luar biasa. Untuk setiap pembelian Huawei MateBook X Pro, pelanggan akan menerima hadiah eksklusif Huawei Sound X, pembicara terbaru dari Huawei yang direkayasa bersama dengan Devialet, sementara stok masih ada.

Sumber: NST


Berkaitan