iPhone SE: Telefon pintar baru yang hebat dalam reka bentuk yang popular

Ciri iPhone Paling Terjangkau A13 Bionic, Cip Terpantas dalam Telefon Pintar, dan Sistem Kamera Tunggal Terbaik dalam iPhone

Apple hari ini mengumumkan iPhone SE generasi kedua , iPhone baru yang kuat yang menampilkan paparan Retina HD 4,7 inci, dipasangkan dengan Touch ID untuk keselamatan terkemuka di industri. 

iPhone SE hadir dalam reka bentuk yang ringkas, diciptakan semula dari dalam dan luar, dan merupakan iPhone yang paling berpatutan. IPhone SE baru dikuasakan oleh A13 Bionic yang direka oleh Apple, cip terpantas dalam telefon pintar, untuk menangani tugas yang paling menuntut. 

iPhone SE juga mempunyai sistem kamera tunggal terbaik yang pernah ada di iPhone, yang membuka kelebihan fotografi komputasi termasuk mod Potret, dan direka untuk menahan unsur-unsur dengan tahan debu dan air.

iPhone SE hadir dalam tiga warna yang indah – hitam, putih dan (PRODUK) MERAH – dan akan tersedia untuk pra-pesanan bermula pada hari Jumaat, 17 April, bermula pada harga $ 399 (AS).

“IPhone SE pertama menjadi perhatian ramai pelanggan yang menyukai kombinasi uniknya dengan saiz kecil, prestasi mewah dan harga yang berpatutan; iPhone SE generasi kedua baru membina idea hebat itu dan memperbaikinya dengan segala cara – termasuk sistem kamera tunggal terbaik kami untuk gambar dan video yang hebat – walaupun masih sangat berpatutan, “kata Phil Schiller, naib presiden kanan Apple Pemasaran Seluruh Dunia. 

“IPhone SE menampilkan prestasi A13 Bionic yang terkemuka di industri yang membolehkan hayat bateri yang hebat, mengambil mod Potret yang menakjubkan dan foto HDR Pintar, merakam video yang luar biasa dengan audio stereo, sangat bagus untuk permainan dan melayari web yang sangat pantas, dan dibuat dengan yang sama ciri keselamatan industri yang diharapkan pelanggan kami. Kami tidak sabar untuk mendapatkan iPhone SE ke tangan pelanggan. “

Reka Bentuk Popular dengan Paparan 4.7 inci

iPhone SE mempunyai reka bentuk aluminium kelas aeroangkasa dan kaca tahan lama dengan bahagian depan serba hitam, dan tersedia dalam warna hitam, putih dan (PRODUK) MERAH. 

Kemasan kaca belakang merangkumi logo Apple yang berpusat dan dibuat menggunakan proses warna tujuh lapisan untuk warna dan kelegapan yang tepat, memberikan kedalaman warna yang kaya dengan jalur aluminium yang sesuai dengan warna. 

Ia tahan air dan debu dengan penarafan IP67 untuk ketahanan air hingga 1 meter selama 30 minit. 1Paparan Retina HD 4,7 inci dengan True Tone menyesuaikan keseimbangan putih agar sepadan dengan cahaya sekitar untuk pengalaman menonton yang lebih semula jadi seperti kertas. 

Paparan Retina HD gamut warna yang lebar menawarkan ketepatan warna yang luar biasa, dan menyokong pemutaran Dolby Vision dan HDR10. iPhone SE menggunakan Sentuhan Haptik untuk Tindakan Pantas – seperti menghidupkan Foto Langsung, mempratonton mesej, menyusun semula aplikasi dan banyak lagi – serta menu kontekstual.

iPhone SE juga dilengkapi butang Home yang sudah biasa yang dirancang dengan kristal safir agar tahan lama dan melindungi sensor, dan cincin keluli untuk mengesan cap jari pengguna untuk Touch ID. 

Menggunakan Touch ID adalah alternatif yang mudah, peribadi dan selamat untuk memasukkan kod laluan untuk membuka kunci iPhone, mengisi kata laluan menggunakan iCloud Keychain, log masuk ke aplikasi, mengizinkan pembelian App Store, dan melakukan transaksi Apple Pay.

A13 Bionic – Cip Terpantas dalam Telefon Pintar

Diperkenalkan dengan iPhone 11 dan iPhone 11 Pro, A13 Bionic adalah cip terpantas yang pernah ada dalam telefon pintar dan memberikan prestasi yang tiada tandingan untuk setiap tugas yang ditangani iPhone SE. 

Sesuai untuk fotografi, permainan dan pengalaman augmented reality, A13 Bionic menjadikan setiap tindakan terasa lancar.A13 Bionic dibangun dengan fokus pada pembelajaran mesin, dengan Mesin Neural 8-teras khusus yang mampu 5 trilion operasi sesaat, dua Mesin Pembelajaran Mesin di CPU dan Pengawal Pembelajaran Mesin baru untuk menyeimbangkan prestasi dan kecekapan. 

Bersama-sama, A13 Bionic dan iOS 13 membolehkan aplikasi pintar baru yang menggunakan pembelajaran mesin dan Core ML.Dibina untuk kecekapan, A13 Bionic juga membolehkan hayat bateri yang hebat untuk iPhone SE. iPhone SE adalah pengecasan tanpa wayar yang mampu menggunakan pengecas bersertifikat Qi dan juga menyokong pengecasan pantas, dengan memberi caj sehingga 50 peratus kepada pelanggan hanya dalam 30 minit. 

2 Kecepatan muat turun sepantas kilat tersedia dengan Wi-Fi 6 dan LTE kelas Gigabit. 3 Dual SIM dengan eSIM memberikan fleksibiliti bagi pengguna untuk memiliki dua nombor telefon yang terpisah pada satu peranti semasa melakukan perjalanan ke luar negara atau untuk digunakan sebagai barisan perniagaan. 4

Pengalaman Kamera Baru Dikuasakan oleh A13 Bionic

iPhone SE menampilkan sistem kamera tunggal terbaik yang pernah ada di iPhone dengan aperture 12-megapixel f / 1.8 Wide camera, dan menggunakan pemproses isyarat gambar dan Neural Engine dari A13 Bionic untuk membuka lebih banyak lagi manfaat fotografi komputasi, termasuk mod Potret, semua enam kesan Pencahayaan Potret dan Kawalan Kedalaman. 5 

Dengan menggunakan pembelajaran mesin dan perkiraan kedalaman monokular, iPhone SE juga mengambil Potret yang menakjubkan dengan kamera depan. 

Smart HDR generasi seterusnya hadir di iPhone SE, dengan cerdas menyalakan semula subjek yang dikenali dalam bingkai untuk gambar yang lebih semula jadi dengan perincian sorotan dan bayangan yang menakjubkan.

Video lebih menarik lagi dengan rakaman audio stereo dan penstabilan video sinematik pada kamera depan dan belakang. Kamera belakang menyokong tangkapan video berkualiti tinggi pada 4K hingga 60fps, dan julat dinamik yang diperpanjang datang ke iPhone SE untuk perincian lebih tinggi hingga 30fps. 

Pelanggan juga dapat memanfaatkan video QuickTake di kamera depan dan belakang, yang memungkinkan rakaman video tanpa mematikan mod Foto.Dengan ciri Kamera dan Foto canggih di iOS 13, penyuntingan asli lebih komprehensif dan intuitif melalui alat canggih yang hanya tersedia untuk penyuntingan foto.

Semua yang ditawarkan oleh Apple

iPhone SE memberikan pelanggan akses ke ekosistem produk, perkhidmatan dan aksesori Apple yang mantap. Pengguna boleh memanfaatkan hampir 2 juta aplikasi di App Store, termasuk aplikasi pihak ketiga dan pengalaman AR terbaik, mengikuti perkembangan terkini dengan Berita Apple, menikmati siri, filem dan dokumentari asal dari pencerita terhebat di dunia dengan Apple TV +, streaming lebih dari 60 juta lagu dari artis kegemaran mereka di Apple Music, buat pembelian selamat dan peribadi dengan Apple Pay, dan simpan foto, fail dan kenalan di iCloud dengan kemampuan untuk mengakses kandungan pada semua peranti Apple pelanggan. 

Dengan penyambung Lightning, iPhone SE juga serasi dengan lebih daripada 25,000 aksesori Lightning, termasuk aksesori kamera, audio dan pembesar suara, dok, CarPlay dan banyak lagi.

iPhone SE dibina dengan ciri keselamatan terkemuka di industri yang diharapkan pelanggan dari Apple – melindungi privasi dan memberi kawalan pengguna terhadap maklumat mereka. Sebagai contoh,

Touch ID dan Secure Enclave melindungi data cap jari, Pencegahan Penjejakan Pintar di Safari membantu menghentikan pengiklan yang mengikuti pengguna dari laman web ke laman web, Foto menggunakan pembelajaran mesin untuk mengatur foto pada peranti dan banyak lagi.iPhone SE dengan iOS 13 memberikan pengalaman yang lancar dengan integrasi perisian dan perkakasan tidak seperti telefon pintar lain. 

iOS 13 menampilkan penampilan yang dramatik dengan Mode Gelap, cara yang lebih peribadi untuk log masuk ke aplikasi dan laman web dengan Log Masuk dengan Apple, dan pengalaman Peta serba baru yang memberikan navigasi yang lebih pantas dan lebih tepat dan imejan tingkat jalanan yang indah dengan Look Around .

Harga dan Ketersediaan

  • iPhone SE akan tersedia dalam model 64GB, 128GB dan 256GB dalam warna hitam, putih dan (PRODUK) MERAH bermula dari $ 399 (AS). Pelanggan juga boleh mendapatkan iPhone SE dengan harga $ 9.54 sebulan atau $ 229 dengan pertukaran dari apple.com , di aplikasi Apple Store dan Apple Stores. 6 iPhone SE tersedia melalui Penjual Semula Sah Apple dan pembawa terpilih (harga mungkin berbeza).
  • iPhone SE tersedia untuk membuat pra-pesanan di apple.com dan aplikasi Apple Store bermula pada pukul 5 pagi PDT pada hari Jumaat, 17 April, dan akan tersedia dari Apple, Penjual Sah Apple dan pembawa terpilih pada hari Jumaat, 24 April, di AS dan lebih daripada 40 negara dan wilayah lain.
  • Apple TV + tersedia di aplikasi Apple TV di iPhone, Apple TV, iPod touch, Mac dan platform lain termasuk dalam talian ( tv.apple.com ), dengan harga $ 4.99 sebulan dengan percubaan percuma selama tujuh hari. Pelanggan yang membeli iPhone SE dapat menikmati Apple TV + selama satu tahun secara percuma. 
  • Pelanggan dengan pertanyaan mengenai iPhone SE atau iPhone mana yang sesuai untuk mereka boleh menghubungi Pakar di 1-800-MY-APPLE atau memulakan sembang di Mesej terus dari aplikasi Apple Store.
  • Sesiapa yang membeli secara dalam talian dari Apple akan menerima penghantaran rumah tanpa hubungan percuma dan pilihan untuk memperdagangkan iPhone semasa mereka untuk mendapatkan kredit untuk pembelian iPhone SE. 8
  • Pelanggan mendapat 3 peratus Wang Tunai Harian apabila mereka membeli iPhone SE dari Apple dengan Apple Card.
  • Pelanggan boleh memberikan jaminan terhad dengan AppleCare + dan AppleCare + dengan Pencurian dan Kehilangan, dan mendapat akses keutamaan 24/7 ke sokongan teknikal.
  • Sebahagian daripada hasil pembelian iPhone SE (PRODUK) MERAH akan dihantar terus ke Respons COVID-19 Global Fund yang baru ditubuhkan – memberikan dana kepada negara-negara yang memerlukan PPE, rawatan diagnostik, peralatan makmal, komunikasi keselamatan awam, sokongan rantaian bekalan dan banyak lagi – serta pemberian HIV / AIDS yang menyediakan program pengujian, kaunseling, rawatan dan pencegahan dengan fokus khusus untuk menghilangkan penularan virus dari ibu ke bayinya.