Pasaran Ikatan Kabel Nilon Global pada tahun 2020: Apa yang Akan Ditahan Tahun Ini?

Photo by Pixabay on Pexels.com

Ikatan kabel nilon mempunyai bahagian pita fleksibel dengan rak gear bersepadu untuk memenuhi pelbagai keperluan kerana ia digunakan untuk memanfaatkan dan mengikat barang. 

Ikatan ini ada di mana-mana, mesra pengguna dan kos yang lebih rendah. Lebih-lebih lagi, ikatan kabel nilon menawarkan permintaan industri seperti ikatan kabel berwarna untuk pengekodan warna, ikatan kabel nilon dengan elemen pelekap untuk pemasangan pada plat dan ikatan kabel nilon yang dapat digunakan kembali untuk pengancing sementara. 

Beberapa ikatan terdiri dari tab yang dapat ditekan untuk melepaskan ratchet sehingga tali leher dapat dilonggarkan dan mungkin digunakan kembali.


Berdasarkan kajian Research Dive, pasaran hubungan kabel nilon telah meramalkan pendapatan $ 248.5 juta pada tahun 2026 tumbuh pada CAGR sebanyak 8.4%.

Ikatan kabel nilon, yang sering disebut sebagai ikatan zip, ikatan dawai, atau ikatan selang, adalah sejenis kait yang digunakan untuk menyatukan sesuatu seperti wayar elektrik. Mereka menawarkan ciri-ciri seperti kemudahan dan tahan panas. Industri harta tanah dan automotif yang sangat pesat, ditambah dengan keperluan ikatan kabel nilon yang besar, diproyeksikan untuk meningkatkan pertumbuhan pasaran. 

Lebih-lebih lagi, kelebihan seperti mesra pengguna dan kos rendah ditawarkan oleh ikatan kabel nilon di kebanyakan industri dianggarkan mendorong permintaan untuk ikatan kabel nilon di seluruh dunia. Sebaliknya, had undang-undang terhadap penggunaan plastik mikro dan plastik bersamaan dengan turun naiknya harga minyak dijangka dapat menahan pertumbuhan pasaran hubungan kabel nilon. 

Ikatan kabel nilon banyak digunakan dalam pertanian, bangunan & pembinaan, dan alat elektronik. Tali kabel nilon logam yang baru dapat dikesan membolehkan pengenalan melalui pemeriksaan sinar-x untuk memenuhi piawaian keselamatan makanan dan farmaseutikal. 

Ikatan kabel nilon ini dilengkapi dengan baji pengunci yang menyediakan pemasangan yang boleh dipercayai untuk meningkatkan produktiviti.

Untuk Maklumat Lebih Lanjut, Muat turun Contoh Salinan Laporan di: https://www.researchdive.com/download-sample/69

Segmen Nylon 6 adalah bahagian yang dominan dalam pasaran ikatan kabel nilon global; ia akan menjana pendapatan sebanyak $ 153.8 juta pada akhir tahun 2026, dengan CAGR dari 8.1% hingga 2026.

Segmen ini mempunyai peluang besar kerana kos rendah nilon 6 daripada nilon 6, 6. Lebih-lebih lagi, nilon 6 menunjukkan kekuatan mekanik yang tinggi, rintangan keletihan yang baik dan ketahanan hentaman bersama dengan ketangguhan dan kekakuan yang tinggi. Oleh itu, penggunaan keseluruhan nilon 6 berkembang pesat, dan ini diharapkan dapat mendorong pertumbuhan pasaran kabel nilon.

Ukuran pasaran kabel nilon nilon 6 akan menghasilkan pendapatan $ 72.1 juta pada tahun 2026, meningkat pada CAGR 8.8%; ini disebabkan terutamanya oleh kelebihan utama hubungan kabel nilon seperti ketahanan aus yang ketara, sifat penebat elektrik yang lebih baik, tidak tahan terhadap sinaran UV dan ketahanan minyak dan bahan api yang sangat baik. Lebih-lebih lagi, titik lebur kristal dan kekuatan tegangan nilon 6,6 (sekitar 8.2 x 104 kPa) lebih tinggi daripada nilon 6, yang diharapkan dapat mendorong pertumbuhan pasaran.

Segmen elektronik dan elektrik mempunyai bahagian utama dan dijangka menjana pendapatan $ 73.3 juta pada akhir tahun 2026, meningkat pada CAGR sebanyak 7.7%; ini disebabkan terutamanya oleh permintaan besar untuk ikatan kabel nilon untuk mengikat kabel elektrik dan kabel bersama. Oleh itu, industri elektronik dan elektrik adalah industri penggunaan akhir yang dominan.

Sebaliknya, segmen automotif berkembang dengan ketara disebabkan oleh perindustrian yang meningkat, pertumbuhan pesat dalam pengembangan produk dan juga pelaburan besar untuk R&D kenderaan mewah. Lebih-lebih lagi, permintaan yang semakin meningkat untuk pembuatan automotif & peralatan pemasangan ditambah dengan penggunaan ikatan kabel nilon secara meluas dalam pemasangan kenderaan diproyeksikan untuk meningkatkan pertumbuhan pasar global. Segmen automotif untuk pasaran ikatan kabel Nylon akan mencecah $ 34.5 juta pada tahun 2026, meningkat pada CAGR 9.2% yang sihat.

Terhubung dengan Penganalisis untuk Mendedahkan Bagaimana COVID-19 Berpengaruh Di Pasaran Jalur Kabel Nylon: https://www.researchdive.com/connect-to-analyst/69

Ukuran pasaran kabel Nylon Amerika Utara akan mencecah $ 74.9 juta pada tahun 2026, meningkat pada CAGR sebanyak 8.8%. Pasaran ikatan kabel nilon Amerika Utara dijangka meningkat pada kadar yang cepat kerana fakta bahawa syarikat hubungan kabel nilon yang mapan seperti Thomas & Betts Corporation berada di Kanada dan AS. Selain itu, lonjakan besar dalam aktiviti berkaitan robotik, peningkatan permintaan untuk komputer produk dan elektronik pengguna diharapkan dapat mendorong pertumbuhan pasar di wilayah ini.

Pangsa pasar ikatan kabel Asia-Pasifik Nilon dominan dan diunjurkan meningkat pada CAGR sebanyak 8.2% dengan menjana pendapatan $ 89.9 menjelang 2026, dengan ketara kerana wilayah ini lebih memfokuskan pada pembangunan Industri dan kerja-kerja pembinaan seperti pengubahsuaian infrastruktur. Di samping itu, pertumbuhan besar penggunaan Internet of Things (IoT) dan 5G di daerah Asia seperti Jepun Taiwan dan China dijangka meningkat di pasaran global.

Lebih-lebih lagi, penjualan utama hubungan kabel nilon berlaku di negara maju dan juga negara membangun seperti Taiwan, China dan India; oleh itu, ia diharapkan dapat mendorong pertumbuhan pasaran hubungan kabel nilon.

Sumber: Open PR


Berkaitan