Aidilfitri Lebih Dekat – Cara menggunakan Group FaceTime pada iPhone atau iPad anda

Orang-orang lebih banyak bergantung pada sembang video dan audio sekarang dan FaceTime adalah platform pilihan untuk banyak pengguna iPhone dan iPad .

Nasib baik, ia juga platform yang baik, menyokong panggilan audio dan video sehingga 32 peserta serentak. Tetapi semasa anda mungkin terbiasa dengan perbualan FaceTime satu-satu, anda mungkin baru dalam panggilan Kumpulan FaceTime.

Sekiranya demikian, ini adalah panduan untuk anda, kerana kami akan membimbing anda bagaimana memulakannya, cara bergabung dengan mereka, dan apa yang boleh anda lakukan setelah anda berada di dalamnya.

Walau bagaimanapun, panduan ini menganggap bahawa anda sudah menyiapkan FaceTime di telefon anda. Sekiranya anda benar-benar baru dalam platform ini, kami juga meminta anda membuat liputan di sana, cukup lihat cara menggunakan panduan FaceTime kami , kemudian kembali ke sini untuk menyelami panggilan kumpulan.

Cara memulakan panggilan FaceTime Kumpulan dari aplikasi FaceTime

Photo by Tracy Le Blanc on Pexels.com

Dalam kebanyakan kes, anda mungkin mahu memulakan panggilan FaceTime Kumpulan dari aplikasi FaceTime itu sendiri, dan itu mudah dilakukan. Sebenarnya, ia sangat serupa dengan bagaimana anda memulakan panggilan FaceTime dengan individu.

Cukup ketuk butang ‘+’ pada skrin FaceTime utama, kemudian taipkan nama, nombor, atau alamat e-mel (atau ketuk butang ‘+’ kedua yang muncul untuk memilih kenalan dari buku alamat anda).

Kemudian teruskan menambahkan kenalan dengan cara itu sehingga anda telah menambahkan semua orang yang anda mahukan dalam panggilan, dan akhirnya ketik ‘Audio’ (untuk panggilan audio) atau ‘Video’ (untuk panggilan video).

Cara memulakan panggilan FaceTime Kumpulan dari aplikasi Mesej

Anda juga boleh memulakan panggilan FaceTime Kumpulan dari aplikasi Mesej, dan sebenarnya jika anda sudah melakukan sembang kumpulan dalam Mesej yang ingin anda hubungi, ini adalah kaedah termudah untuk melakukannya, kerana anda hanya dapat mengetuk kenalan di bahagian atas perbualan, kemudian ketik ‘FaceTime’ untuk memulakan panggilan.

Sekiranya anda belum mengatur kumpulan dalam Mesej maka anda perlu memulakan perbualan kumpulan di sana terlebih dahulu, dengan mengetuk ikon mesej baru, memasukkan nama orang yang anda mahukan dalam kumpulan itu, dan mengirim mesej awal .

Cara menyertai panggilan FaceTime Kumpulan

Ingin menyertai panggilan FaceTime Kumpulan yang telah dimulakan oleh orang lain? Itu mudah dilakukan juga. Anda harus mendapat pemberitahuan apabila anda diundang ke panggilan FaceTime Kumpulan, jadi ketuk saja pada skrin kunci atau Pusat Pemberitahuan, kemudian ketuk ikon kamera untuk bergabung.

Begitu juga, jika anda dijemput melalui Mesej, anda hanya dapat mengetuk butang ‘Gabung’ dalam mesej jemputan, atau ketuk pemberitahuan di bahagian atas skrin anda.

Sekiranya semuanya gagal, hanya lancarkan aplikasi FaceTime, pilih panggilan aktif, dan ketuk ikon kamera untuk menyertainya.

Perkara yang boleh anda lakukan dalam panggilan Group FaceTime

Yang anda ada dalam panggilan FaceTime kumpulan terdapat beberapa perkara yang boleh anda lakukan selain berbual. Sebagai contoh, anda boleh menambahkan orang ke panggilan walaupun ia sedang berlangsung, dengan mengetuk butang ‘+’ kemudian memasukkan nama, nombor atau e-mel mereka, dan mengetuk ‘Tambah Orang ke FaceTime’.

Anda juga boleh membuat panggilan video dengan pelbagai kesan. Cukup ketik ikon bintang semasa panggilan, kemudian ketik ikon monyet untuk menggunakan Animoji dan Memoji, atau salah satu ikon lain untuk mengakses penapis, bentuk, pelekat dan banyak lagi. Untuk melihat lebih mendalam mengenai FaceTime secara keseluruhan, lihat panduan FaceTime lengkap kami .


Sumber: TechRadar

Advertisements