5 ciri WhatsApp baru yang ditambahkan baru-baru ini

WhatsApp adalah platform pemesejan yang paling disukai di dunia, dan telah mencapai prestasi ini dengan kerap memperkenalkan ciri ke kedua-dua peranti Android dan iOS.

Sama ada anda ingin membuat panggilan video dengan ibu bapa anda, berhubung dengan rakan anda atau berkongsi meme dengan rakan anda, WhatsApp boleh melakukan semuanya. 

Aplikasi ini telah mengemas kini aplikasi beberapa kali dalam beberapa minggu terakhir, membawa alat yang lebih berguna untuk menjadikannya penyelesaian sehenti untuk keperluan komunikasi anda. Kami telah mengumpulkan senarai ciri yang baru ditambahkan ini yang harus anda ketahui.

5 ciri WhatsApp baru

  1. Peningkatan had panggilan WhatsApp Kumpulan:  Kini anda dapat menambahkan sebanyak 8 peserta dalam panggilan audio atau video berkumpulan berbanding sebelumnya di mana anda dibenarkan untuk menambahkan hanya empat anggota dalam Panggilan Kumpulan, tetapi sekarang ini telah menggandakan jumlah peserta. 
     
  2. Hadkan ke hadapan WhatsApp : Untuk mengatasi berita palsu dan maklumat yang salah, WhatsApp mengurangkan kekerapan anda dapat meneruskan pesanan di aplikasi. Syarikat itu mengatakan, “Sejak menerapkan had baru ini, secara global telah terjadi penurunan 70% dalam jumlah pesanan yang sangat maju yang dikirimkan di WhatsApp. 
     
  3. Keupayaan untuk mengunci WhatsApp: Ini mungkin salah satu ciri yang paling dituntut. WhatsApp baru-baru ini membawa sistem pengesahan WhatsApp dalam aplikasi Android dan iOS. Ini membolehkan pengguna mengunci WhatsApp di telefon mereka untuk melindungi sembang mereka daripada mengganggu mata orang asing. Anda boleh pergi ke Tetapan> Akaun> Privasi> Kunci Sidik Jari, untuk mencubanya.
  4. Sokongan menunggu panggilan:  Ini membolehkan pengguna menerima panggilan WhatsApp masuk semasa mereka berada di tengah-tengah panggilan lain. Pengguna terdahulu tidak ditawarkan pilihan untuk menerima atau bahkan memeriksa panggilan yang mereka terima ketika mereka berbicara dengan orang lain melalui telefon.
  5. Tetapan privasi kumpulan baru:  Dengan tetapan baru, anda kini dapat mengawal siapa yang dapat menambahkan anda dalam Kumpulan WhatsApp. Anda boleh memilih antara pilihan ‘Tiada siapa’, Kenalan Saya ‘dan’ Kenalan Saya kecuali ‘di menu Tetapan.