Cara Membuat Panggilan Video Berkumpulan Dengan Instagram

Photo by Pixabay on Pexels.com

Instagram dianggap antara platform media sosial terbaik. Ini membolehkan anda berkongsi foto dengan pengikut anda, dan anda boleh memberi komen, suka, dan berkongsi kandungan. 

Terdapat juga ciri panggilan video, tetapi tidak banyak orang tahu mengenainya. Sekiranya anda termasuk yang tidak tahu membuat panggilan video melalui Instagram, kami sedia membantu anda. Pertama sekali, anda memerlukan aplikasi Instagram yang dimuat turun pada peranti dan akaun Instagram anda.

Photo by Pixabay on Pexels.com

Ini adalah cara anda membuat panggilan video berkumpulan dengan Instagram

Buka aplikasi pada iPhone atau iPad anda. Sekiranya anda mempunyai akaun, log masuk. Jika tidak, buatlah, dengan Daftar. Setelah anda log masuk, ketuk ikon “Langsung” yang diletakkan di sudut kanan atas skrin utama anda. Anda akan sampai ke skrin mesej langsung. Di sana, anda akan melihat semua pengikut anda dan orang yang boleh anda hantar mesej. Di sudut kanan atas layar, terdapat ikon Video ”. Ketuk untuk memulakan sembang video baru.

Pada skrin itu, anda boleh menaip nama pengguna yang ingin anda panggil. Periksa bulatan di sebelahnya. Kemudian, ketik butang Mula dari bahagian atas skrin, dan mulakan sembang video. Untuk berhubung dengan beberapa pengguna, anda boleh memilih beberapa orang dari senarai.

Instagram dilengkapi dengan banyak ciri luar biasa. Anda boleh menghantar Mesej Langsung kepada pengguna kumpulan video anda. Setelah anda memulakan panggilan video, Instagram membuat kumpulan sembang pengguna panggilan video, di mana anda dapat mengirim pesanan langsung. Anda boleh menambahkan maksimum enam pengguna untuk panggilan video kumpulan. 

Snapchat membolehkan anda menambah 16 pengguna. Apple menggunakan Facetime, tetapi itu hanya untuk pengguna Apple. Instagram menyokong panggilan video berkumpulan untuk pengguna iOS dan Android.