Gajet

50 Idea Pemasaran Kandungan Untuk Laman Web Atau Blog Anda

business coffee composition computer

Adakah anda pernah merasa seperti anda kehabisan idea-idea kandungan untuk laman web atau blog anda?

Dengan hampir sembilan daripada 10 syarikat kini menggunakan beberapa jenis pemasaran kandungan untuk menarik petunjuk, cobalah untuk memvisualisasikan jumlah isi kandungan yang diperlukan setiap hari.

Berikut ialah senarai 50 tip pemasaran kandungan yang boleh anda gunakan untuk memastikan anda tidak pernah mempunyai idea yang bagus sekali lagi. Sesetengah daripada ini anda akan pernah mendengar sebelum ini, tetapi mungkin terdapat beberapa yang anda tidak pernah fikirkan.

Sila pastikan anda meninggalkan idea anda sendiri pada penghujung siaran ini! 

1. Melabur dalam kuantiti yang berkualiti: Fokus pada mewujudkan lebih sedikit, tetapi kepingan berkualiti tinggi. Sekiranya anda sedang menulis tiga hingga lima jawatan pendek pada blog anda, pertimbangkan bertukar kepada satu hingga dua bentuk panjang, lebih banyak jawatan “gemuk”.

2. Tentukan persona ideal anda: Jika anda belum melakukannya, tentukan dengan tepat siapa yang anda menulis kandungan anda .

3. Cari sumber baru untuk imej yang berkualiti tinggi untuk blog anda (petunjuk: menggunakan gambar saham cheesy boleh membuat blog anda kelihatan murah).

4. Menyusun senarai komprehensif statistik industri dan penyelidikan. Jenis jawatan ini bagus untuk mendapatkan pautan masuk.

5. Tulis 100+ teratas pada topik yang berkaitan dalam niche anda.

6. Tulis jawatan blog yang merespon artikel atau video kontroversial dalam bidang anda.

7. Tulis jawatan meramalkan trend dalam bidang atau industri anda.

8. Audit jawatan anda yang sedia ada dan pastikan setiap satunya hanya satu panggilan untuk bertindak.

9. Menggali fail anda untuk dek lama yang anda boleh letakkan di Slideshare, kemudian sematkannya di blog anda.

10. Buat panduan keputusan: Ini boleh teks sahaja, imej, atau alat interaktif.

11. Uji senarai opt-in pop untuk melihat bagaimana ia mempengaruhi kadar penukaran.

12. Gunakan Ubersuggest untuk mencari banyak kata kunci atau frasa yang mungkin untuk posting blog anda yang seterusnya.

13. Minta pembaca anda menyampaikan kisah pengalaman mereka dengan produk atau perkhidmatan anda.

14. Ketahui apa yang panas dalam industri anda dan buat infographic virus mengenainya.

15. Pasang Plugin Bar Sticky Top baru ProBlogger untuk memaparkan peti masuk atau panggilan lain untuk bertindak di bahagian atas setiap halaman laman web anda.

16. Lihat melalui analisis anda untuk melihat tiga blog teratas anda, kemudian tulis siaran susulan untuk setiap satu.

17. Hubungi tiga tokoh penting dalam industri anda untuk membincangkan peluang untuk mempromosikan kandungan melintang melalui senarai e-mel anda, jawatan tetamu dan perkongsian media sosial.

18. Kitar semula beberapa surat berita lama anda dengan mengubahnya menjadi jawatan blog.

19. Kitar semula sebahagian daripada catatan blog lama anda dengan menjadikan mereka sebagai kandungan surat berita.

20. Gunakan Generator Idea Kandungan Portent untuk mencari idea dan tajuk baru untuk posting blog anda yang seterusnya.

 

blog icon information internet

 

21. Hubungi pemimpin di bidang anda dan minta mereka menjawab soalan: Ambil semua jawapan dan menjadikannya satu jawatan blog yang hebat.

22. Lakukan tinjauan pendapat atau tinjauan penonton anda dan siarkan siaran dengan penemuan anda.

23. Minta pembaca, pelanggan dan pengikut media sosial menghantar video, idea atau imej: Pilih yang terbaik dan buat kandungan blog di sekeliling mereka.

24. Gunakan Hootsuite untuk melibatkan diri dalam mendengar sosial ; dan kemudian mencipta kandungan berdasarkan topik atau soalan yang trend.

25. Buat hamparan mudah di mana anda boleh memasukkan idea-idea kandungan apabila mereka datang kepada anda (atau permohonan notepad telefon pintar anda juga berfungsi dengan baik); ini akan memastikan anda tidak pernah kehabisan perkara untuk menulis tentang.

26. Langgan subbredits yang berkaitan untuk melihat topik-topik yang sedang trend dalam industri anda.

27. Bergabunglah dengan tiga kumpulan Facebook swasta di niche anda untuk melihat topik yang ditonton oleh penonton anda.

28. Buat halaman kategori di laman web atau blog anda yang boleh membuat mencari kandungan anda lebih mudah untuk pelawat anda: Ini adalah halaman yang dioptimumkan di sekitar tema atau topik tertentu, dan ini dapat membantu pelawat anda dengan cepat mencari kandungan yang berkaitan di laman web anda.

29. Membuat artikel-artikel mercu tanda yang bertindak sebagai sumber utama atau panduan mengenai topik tertentu.

30. Rancang untuk memasukkan curation kandungan ke dalam campuran pemasaran anda . Untuk hasil terbaik dari segi SEO, pastikan anda menambah idea dan pemikiran anda sendiri ke kandungan yang anda sedang kerjakan.

31. Buat catatan blog yang mengandungi petikan e-book anda; maka dorong pembaca anda untuk memuat turun yang lain.

32. Cuba gunakan Quora untuk mencari soalan yang diminta oleh orang dalam bidang atau industri anda.

33. Menyusun senarai teratas 10 sumber untuk niche anda: 10 blog teratas; 10 syarikat teratas; 10 alat teratas, dan lain-lain

34. Buat jawatan ‘hack’: Senarai kerja untuk masalah atau isu biasa di niche anda.

35. Tulis jawatan blog mengenai perbualan yang berlaku di media sosial: Sebagai contoh, jika peminat Facebook anda mempunyai perbahasan yang sangat meriah, tulis jawatan meringkaskan hujah-hujah utama dan menawarkan penyelesaian atau jawapan.

36. Masukkan nama URL atau laman web anda pada semua foto asal yang anda gunakan di blog anda; dengan cara ini, jika mereka disematkan atau dikongsi, anda pasti akan mengekalkan kredit.

37. Luangkan masa untuk belajar mengenai strategi kandungan pengguna yang fokus ; ia akan meluangkan masa yang besar dalam jangka panjang.

38. Buat sekurang-kurangnya satu produk maklumat (seperti eBook) yang anda boleh menerbitkan di laman web anda untuk mengembangkan senarai e-mel anda.

39. Guna turun untuk mencari sub-topik yang berkaitan pelawat anda ingin membaca tentang: Pilih topik umum dan kemudian komit untuk menghasilkan sekurang-kurangnya lima hingga 10 subtopik yang berkaitan dengan tema itu.

40. Buat panduan pemula dengan maklumat berguna dan maklumat yang boleh dikendalikan.

41. Tulis jawatan blog mengenai filem popular, yang berkaitan dengan penonton atau industri tertentu anda.

42. Tulis jawatan yang diilhamkan oleh komen kiri pada blog anda (yang lebih kontroversi, lebih baik).

43. Tuliskan tentang situasi hipotetikal, dan minta pengunjung anda apa yang mereka lakukan dalam keadaan yang sama.

44. Semak buku baru-baru ini yang berkaitan dengan audiens anda.

45. Tulis catatan blog tetapi tidak menyelesaikannya: Minta pembaca anda menyelesaikannya untuk anda dalam komen atau melalui penyerahan e-mel (pertandingan, sesiapa?)

46. Menyusun senarai petikan inspirasi atau motivasi pembaca anda akan nikmati.

47. Buat catatan blog yang menyenaraikan semua artikel atau sumber yang paling berguna dalam topik tertentu (bukan hanya anda sendiri).

person using typewriter

48. Buat video di mana anda menceritakan sesuatu yang berlaku kepada anda; ia tidak perlu dikaitkan dengan perniagaan anda. Kadang-kadang pembaca anda hanya mahu dapat mengaitkan anda dengan perasaan manusia!

49. Melalui kandungan Penguin dan Panda yang dihukum lama, ketinggalan zaman, berpanjangan, dan memperbaikinya: Menggabungkan kepingan-kepingan pendek ke kandungan lebih lama, lebih “gemuk”, atau naik kandungan berkualiti rendah sama sekali.

50. Tulis senarai pos dan sambungkan ke semua artikel anda mengenai topik atau tema tertentu. Ini bagus untuk SEO dan untuk meningkatkan masa pembaca.

Adakah mana-mana gagasan baru untuk anda? Apa yang akan anda tambah ke dalam senarai?

 

Kongsi pendapat anda di dalam komen di bawah!

 

Advertisements

Leave a Reply