Komputer & Elektronik

50 Cara Percuma Untuk Meningkatkan Pengikut Twitter Anda

Twitter adalah alat yang berkuasa untuk perniagaan apabila digunakan dengan betul. Ini dapat membantu anda menjana petunjuk, memperkuat penjenamaan anda, dan membina hubungan dengan prospek anda. Masalahnya adalah, jika anda tidak mempunyai pengikut, anda tidak dapat mengalami semua manfaat ini.

Mempunyai pengikut yang aktif di Twitter bukan hanya tentang prestij, dan pengikutnya bukan hanya angka. Pengikut Twitter memegang nilai sebenar untuk perniagaan; Malah, 36% daripada pemasar mengatakan mereka telah memperoleh pelanggan dengan menggunakan Twitter.

Artikel ini akan meneliti pada 50 cara anda dapat meningkatkan pengikut Twitter anda, dan memanfaatkan banyak manfaat Twitter. Strategi di bawah semua termasuk dalam satu daripada 4 kategori berikut:

  • Tweeting kandungan yang begitu menarik dan / atau bermaklumat bahawa ia mungkin dikemaskini
  • Mengikuti orang lain supaya mereka akan mengikut anda kembali
  • Tweeting kandungan dengan cara yang sebenarnya dilihat
  • Mempromosikan akaun Twitter anda dengan berkesan

Twitter mempunyai pilihan iklan berbayar yang sangat baik yang sangat berkesan untuk memperoleh pengikut, tetapi dalam artikel ini kita hanya akan mempertimbangkan pilihan percuma (kerana yang dibayar adalah sangat jelas). Jangan lupa tambahkan tip Twitter terbaik anda dalam komen pada akhir jawatan ini!

1. Ikut lebih ramai orang. Penyelidikan menunjukkan korelasi antara bilangan orang yang diikuti dan jumlah pengikut.

2. Gunakan alat seperti Hootsuite atau SproutSocial untuk menjadualkan tweet anda. Menyiarkan secara berkala akan meningkatkan keterlibatan dan keterlihatan anda, sehingga meningkatkan jumlah pengikut anda.

3. Gunakan Twiends untuk mencari pengguna Twitter baru yang boleh anda sambungkan. Sebaik sahaja anda disenaraikan di platform, pengguna lain yang mempunyai minat serupa juga akan dapat mencari dan mengikuti anda.

4. Optimumkan bio Twitter anda. Pengguna yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang anda pasti akan melawat bio Twitter anda. Pastikan ia profesional, lengkap dan ia berfungsi dengan baik untuk mewakili anda dan perniagaan anda.

5. Gunakan pautan dalam tweet anda. Tweet dengan pautan mendapatkan lebih banyak tweet daripada yang tanpa .

6. Gunakan katakunci yang relevan dalam bio anda sehingga anda peringkat dalam carian Twitter. Jangan lupa masukkan nama bandar atau rantau anda untuk menarik pengguna setempat.

7. Gunakan hashtags berkaitan dalam jawatan anda. Tweets dengan hashtags mendapat sekurang-kurangnya 2x lebih banyak pertunangan , dan akan membantu anda menarik pengikut baru yang mencari kata kunci tersebut.

8. Minta tengok. Tweet yang termasuk “Sila membalas” dalam teks mereka mendapat 4x lebih banyak tweet .

9. Cari orang yang anda kenali dengan memuat naik kenalan e-mel anda ke Twitter . Mereka mungkin mengikuti anda kembali, terutama kerana mereka tahu anda dalam kehidupan sebenar.

10. Masukkan imej dengan tweet anda. Penyelidikan menunjukkan bahawa tweet dengan imej menerima penglibatan 18% lebih daripada yang tanpa.

11. Menggalakkan akaun Twitter anda pada semua bahan pemasaran anda. Ini termasuk kad perniagaan anda, risalah, tanda dan sudah tentu, laman web anda.

12. Gunakan kepala pada gambar profil anda, bukan logo anda. Tiada siapa yang mahu mengikut jenama tanpa wajah. Tunjukkan ada orang sebenar di belakang jenama anda dengan menggunakan foto peribadi.

13. Gunakan Tweet Plugin WordPress ini untuk membenamkan kotak kandungan di laman web atau blog anda. Ini bagus untuk mendapatkan pelawat laman web anda untuk mencatatkan kandungan anda, mengembangkan jangkauan anda dan menarik pengikut baharu.

14. Promosikan akaun Twitter anda di akaun media sosial anda yang lain. Untuk hasil terbaik, tangkap orang dengan menyebut perbincangan menarik yang anda lakukan di Twitter.

Twitter

15. Tweet pada hujung minggu. Dan Zarrella ini penyelidikan menunjukkan jenama mendapat 17% lebih penglibatan pada hujung minggu daripada dalam minggu ini.

16. Pengguna rujukan dalam tweet anda. Semasa menjawab atau menyebut pengguna lain, pastikan @menitahukannya. Orang lebih cenderung untuk melibatkan diri dengan tweet anda apabila mereka disebut namanya.

17. Gunakan butang ikut di laman web atau blog anda. Mengapa tidak membuat semudah mungkin pengunjung laman web anda untuk mencari anda?

18. Petikan motivasi atau inspirasi Tweet. Ini bagus untuk mendapatkan tweet.

19. Jawab secara terbuka apabila respons anda akan berguna kepada orang lain. Daripada respons mesej langsung kepada soalan awam, bagikan pengetahuan anda secara umum, @meniaikan orang yang bertanya.

20. Sertakan pautan ke nama pengguna anda di bio pengarang jawatan tetamu anda.

21. Dengarkan perbualan yang relevan: Menggunakan alat seperti Perihal Sosial , cari tahu apa yang pengguna Twitter lain katakan tentang jenama, produk atau industri anda. Jawab atau menjawab soalan jika sesuai.

22. Pengguna berpengaruh @ apabila ada yang relevan. Ini mungkin dapat menangkap perhatian mereka, membawa mereka untuk mengikuti anda atau mengulangi kandungan anda. Berikut adalah beberapa strategi lain untuk mendapatkan pengaruh yang mengikuti anda di Twitter .

23. Seret tweets dalam kandungan laman web anda . Paparkan terutamanya tweet yang menarik atau popular dalam catatan blog untuk menarik pengunjung laman web anda untuk mengikuti anda di Twitter.

24. Mengambil bahagian dalam berbual Twitter. Sembang adalah cara terbaik untuk melibatkan pelanggan dan prospek anda pada tahap yang lebih mendalam. Ikuti orang yang anda jumpai dalam sembang, dan mereka mungkin mengikuti anda kembali.

25. Masukkan tweet yang menarik perhatian ke bahagian atas strim anda. Apabila orang menyemak profil anda, tunjukkan kepada mereka yang terbaik untuk menarik mereka untuk mengikuti anda.

26. Cari pengikut baru menggunakan Ignitwit . Pilih topik yang anda minati dan terima senarai pengguna yang harus anda ikuti. Mereka juga akan memberitahu anda yang telah memilih untuk tidak mengikuti anda kembali … memberi anda keupayaan untuk tidak mengikuti pihak yang tidak tertarik.

27. Tanya pelanggan e-mel anda untuk mengikuti anda di Twitter. Biarkan mereka tahu tentang perbincangan menarik, sembang atau topik yang mereka harapkan untuk mencari jika mereka mengikuti anda.

28. Bantu orang lain bukan sekadar menolak barang anda sendiri. Twitter adalah tentang membantu, membuat sambungan dan menyediakan kandungan yang hebat, bukan tentang menjual barangan anda. Dikenali sebagai orang yang meletakkan keperluan orang lain terlebih dahulu, dan kiraan pengikut anda akan berkembang secara organik.

29. Gunakan carian Twitter untuk mencari pengguna yang berkongsi minat anda. Ikuti mereka, berinteraksi dengan kandungan mereka dan tunggu mereka mengikuti anda kembali!

30. Mengikuti pada hari Jumaat (#FF). Sentiasa menambah pengikut baharu dan mencadangkan pengguna yang lain mengikutinya. Mendapatkan sambungan dan menjadi penyambung adalah kedua-dua kunci untuk meningkatkan kiraan pengikut anda.

31. Menambah semula penafsir dan memberikan maklum balas yang berharga. Lihat siaran ini untuk mendapatkan butiran tentang cara menggunakan teknik ini untuk mendapatkan pengesan untuk melihat dan mengikuti anda!

32. Tweet kandungan yang sama berganda. Moz menganggarkan jangka hayat tweet sekitar 18 minit. Berapa ramai pengikut anda sebenarnya di Twitter dalam 18 minit? Tweet keluar pautan anda beberapa kali sepanjang satu atau dua hari untuk memberikan tweet anda sebagai penglihatan yang mungkin.

33. @menesan pengguna dalam tweet anda, meminta mereka untuk input. Sukar untuk menanggapi pertanyaan apabila anda diminta dengan nama!

34. Pautan ke profil Twitter anda pada profil media sosial anda yang lain.

35. Sentiasa menjawab soalan. Bukan sahaja etika yang baik ini, tetapi ia menghantar isyarat bahawa anda benar-benar notis dan peduli terhadap pengikut anda, dan anda berminat mengikuti.

36. Siarkan siaran , kandungan bermaklumat. Ini harus pergi tanpa berkata, tetapi saya akan mengatakannya juga. Mengemukakan apa yang anda ada untuk makan tengah hari, atau pendapat anda tentang politik dunia, atau pemikiran rawak tentang kehidupan adalah baik, tetapi tanpa asas kandungan berharga yang relevan, jumlah pengikut anda tidak akan meningkat.

37. Gunakan bukti sosial dengan memasukkan butang ikutan dengan kaunter di laman web atau blog anda.

38. Seringkali Tweet, tetapi tidak dalam pecah. Kajian penyelidikan Korea menunjukkan bahawa alasan yang sama mengapa orang tidak mengikuti adalah kerana terlalu banyak tweet dalam tempoh yang singkat.

39. Cuba tweet antara pukul 1 dan 3 petang apabila trafik Twitter berada di puncaknya.

40. Jadilah penyokong yang murah hati. Orang suka tahu anda tidak hanya mendengar, tetapi anda bersedia menyebarkan cinta Twitter. Lebih banyak lagi yang anda retweet, lebih banyak kemungkinan anda akan dikemaskini, dan lebih banyak pengikut yang anda mungkin menarik.

41. Tambah soalan dalam tweet anda (jika boleh) untuk meningkatkan penglibatan dan penglihatan.

42. Kongsi berita yang berkaitan dengan khalayak anda. Berita adalah salah satu jenis kandungan yang paling mengkritik .

43. Secara kerap menawarkan kupon eksklusif pengikut anda. 94% pengguna Twitter mengikuti jenama untuk diskaun dan promosi .

44. Jangan beli pengikut palsu! Walaupun ia mungkin menggoda untuk meningkatkan bilangan anda dengan membayar pengikut palsu, pengikut ini tidak akan menambah sebarang nilai kepada perniagaan anda. Bukan itu sahaja, tetapi melibatkan diri dalam proses ini mungkin menyebabkan akaun anda digantung .

45. Gunakan Followerwonk untuk mencari orang baru untuk berhubung, dan untuk mengetahui aktiviti mana yang biasanya mendorong pengikut paling baru ke akaun anda.

46. Cari dan ikuti sambungan LinkedIn anda di Twitter. Inilah cara untuk melakukannya .

47. Pastikan anda mempunyai butang tweet di sebelah setiap dan setiap catatan di blog anda.

48. Jangan fokus pada diri sendiri. Tweet yang mengandungi rujukan diri dapat mengatasi kurang kerap daripada yang tidak .

49. Gunakan kad Twitter untuk meningkatkan keterlihatan dan penglibatan. Tambah beberapa kod ringkas ke laman web anda, dan pada bila-bila masa seseorang tweet kandungan anda, media kaya yang anda sertakan (imej, video, dll) akan dipaparkan bersama dengan tweet mereka.

 

logo baru

 

50. Gunakan kata-kata seperti ‘you’, ‘twitter’, ‘tolong’ dan ‘retweet’, yang lebih cenderung untuk mendapat retweet . Beberapa perkataan untuk dielakkan dalam tweet anda? ‘Permainan’, ‘pergi’, ‘haha’ dan ‘lol’.

Sekiranya anda serius untuk meningkatkan pengikut Twitter anda, nasihat # 1 yang boleh saya beri kepada anda adalah ini:  Secara kerap tweet pelbagai kandungan yang berguna dan relevan . Mengikuti pepatah mudah ini akan menjadi taruhan terbaik untuk mendapatkan klik, tweet dan pengikut yang paling banyak. Ia bukan sains roket, malah perniagaan kecil dengan anggaran yang tidak ada dapat berkembang dengan mengikuti aturan ini.

 

 

pexels-photo-356079 

Apa yang akan anda tambah pada senarai ini?

Bagaimana anda mendapat pengikut baru di Twitter?

 

Kongsi di bahagian komen !

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply