Gajet

5 Cara Untuk Datang Dengan Idea Blog Post Yang “Awesome” !!

person using typewriter

 

“Kandungan adalah raja.”

Kita semua pernah mendengarnya, sekali lagi. Tetapi bagaimana anda membuat sesuatu yang bernilai apa-apa? Hari demi hari, ia seolah-olah seperti kandungan menulis semua orang-banyak. Tetapi 90% ulasan di laman web mengalir keluar, dan hanya baki 10% menjadikannya di bahagian atas kedudukan Google, atau Inbound.org, atau Mashable, dan membuat pusingan melalui saluran sosial.

Selain daripada hakikat bahawa kerja keras untuk menghasilkan kandungan yang panjang, berharga secara tetap, ia juga sukar untuk menghasilkan idea-idea yang menarik. Dari perspektif saya, itulah cabaran terbesar untuk mengekalkan strategi isi kandungan.

Bagaimanakah anda mengenal pasti topik yang akan berhubung dengan penonton anda? Bagaimana anda membuat idea-idea pos yang akan membantu anda berpangkat dengan baik? Bagaimana anda mencari idea yang akan memberi impak kepada strategi kandungan anda (dan membawa kepada lebih banyak trafik, hasil, dan bangunan jenama)?

Selama bertahun-tahun, corak telah muncul yang telah membantu saya terus mendapat idea-idea artikel baru dan padat.

Sederhana seperti bunyi, ia tidak boleh berfungsi sekiranya anda banyak membaca . Terlepas dari apa ceruk / pasar yang ada di dalamnya, selalu banyak belajar, banyak dibaca, banyak untuk diasimilasikan. Jika anda terlibat sepenuhnya di pasaran, anda pasti mempunyai banyak pengalaman peribadi: ini juga ada di bawah “pendidikan” yang harus membantu anda menghasilkan idea topik yang baik untuk kandungan anda.

Jadi secara ringkas, ingati ketiga perkara ini:

  • Banyak membaca. Assimilate!
  • Gambar dari pengalaman peribadi.
  • Jawab / selesaikan pertanyaan pertanyaan sasaran khalayak anda (atau pelanggan).

Mari kita menyelam ke butirannya.

1. Membaca dan Mengurus Kandungan Hebat

Pengkhususan kandungan telah menjadi mantra untuk banyak penulis hari ini. Walaupun saya bukan seorang peminat yang hebat dalam kandungan yang digariskan, ia pasti cara yang produktif untuk tampil dengan jawatan. Kuncinya ialah untuk mencari kandungan yang sangat berguna, boleh bertindak, dan sangat menarik / unik di seluruh web. 

Bahaya dengan kandungan curated ialah jika anda menggunakannya terlalu kerap, pembaca anda akan memikirkan anda sebagai sumber orang / laman web dan bukannya suatu pihak berkuasa.

Ini bermakna anda tidak mahu memilih yang paling jelas, kandungan yang popular dan mengutip semua bit itu bersama-sama untuk membuat jawatan curate anda. Sekiranya kandungannya sangat popular (katakan ia telah menjadi virus), anda boleh menganggap bahawa kebanyakan penonton sasaran anda telah membaca atau melihatnya. 

Jadi, jika tidak begitu pentingnya ia berulang, atau anda boleh meletakkan spin tambahan padanya dengan memperluaskan idea pusat, lebih baik jangan memasukkan pautan tersebut dalam kandungan yang dikendalikan anda.

Bottom line: Kandungan yang dikurai adalah berkesan apabila digunakan dengan berhati-hati. Pikirkan pameran mingguan atau bulanan bulanan penulisan terbaik di seluruh web di pasaran / niche anda. Sebaiknya, siaran anda mestilah campuran berita / maklumat umum, kandungan “boleh dilakluk”, dan beberapa inovasi atau penemuan.

Cara membuat kandungan curated:

  • Scour web untuk menulis terbaik di niche anda. Cari di bawah blog (apabila anda mencari di Google).
  • Sekiranya anda mengikuti blog popular, anda sudah pun mempunyai sumber anda. Juga, memburu artikel yang disambungkan oleh blog lain.
  • Majalah dalam talian, surat berita e-mel, dan juga Twitter adalah sumber yang baik.

Petua Bonus: Semasa membaca dan mengurus kandungan lain, anda akan mendapat banyak idea daripada apa yang orang lain dalam industri atau niche anda memutuskan untuk menulis tentang. 

Bolehkah anda memberi anda mengambil atau berputar pada topik yang ditulis oleh orang lain? Adakah mereka salah? Tuliskan versi anda sendiri! Terdapat banyak artikel “Cara membuat idea-idea untuk kandungan” di Web yang ditulis oleh banyak penulis yang berbeza, tetapi itu tidak menghalang saya daripada menulis sendiri. 

Mengapa? Kerana saya fikir versi saya adalah yang paling membantu dan menyeluruh dari mereka semua. Kandungan yang baik sentiasa menang, dan biasanya mudah untuk memperbaiki idea-idea kandungan yang ada.

2. Senarai Kompilasi

Dalam pengalaman saya, tiada apa yang lebih baik daripada jawatan senarai. Sekiranya anda mengklik tajuk artikel ini untuk membacanya, maka anda kini merupakan titik data yang menguatkan hipotesis ini. Senarai jawatan adalah tajam, mudah dibuang, dan boleh menjadi sangat bermaklumat.

Anda boleh membuat senarai senarai daripada pelbagai perkara. Jika anda tersandung pada tiga kaedah berbeza dalam tiga blog yang berasingan, maka bingo: anda mempunyai idea “3 Cara Untuk …”, bersedia untuk melancarkan.

3. Tulis “How-to’s”

“Bagaimana Melakukan Sesuatu” adalah format tajuk artikel malar hijau lagi. Akan datang dengan satu boleh menjadi sukar, bagaimanapun, melainkan jika anda telah mengetahui sesuatu diri anda dan boleh blog mengenainya dengan istilah anda sendiri.

ask blackboard chalk board chalkboard

Sangat mudah untuk memburukkan apa yang orang lain telah blog, dan sukar untuk menulis sesuatu yang unik. Tetapi jika anda telah melakukan atau mencuba sesuatu dengan diri sendiri (dengan bantuan sumber lain, tidak syak lagi), dan kemudian anda menulis tentang hal itu, kandungan itu akan menjadi lebih kuat. Ia mempunyai suara dan ia mempunyai pengalaman. Paling penting, ia mempunyai persona .

Saya suka menyusun jawatan “Bagaimana” apabila saya perlu mencari sesuatu untuk kebaikan saya sendiri. Contoh yang diingati ialah jawatan yang saya tulis untuk Search Engine Journal yang dipanggil “Bagaimana Mengadakan Syarikat Anda di Portal Perniagaan Bing.”

Saya mendapat idea untuk jawatan itu apabila saya menyedari bahawa saya tidak tahu bagaimana untuk melakukannya, dan Saya mahu belajar. Seperti yang saya pelajari, saya mengambil screenshot, berjalan melalui setiap langkah, dan menuliskannya dalam format artikel.

Satu lagi contoh di mana jawatan “Bagaimana untuk” adalah berguna adalah apabila anda ingin melatih pekerja atau pelanggan anda untuk melakukan sesuatu. Jika anda mahu mereka belajar bagaimana untuk melakukannya, maka ia adalah pertaruhan yang selamat bahawa ia adalah maklumat yang berguna bahawa orang lain akan mendapat nilai dalam mengetahui cara melakukannya juga. Contohnya ialah jawatan popular saya bertajuk ” Cara Cari Peluang Blogging Peluang .” Jelasnya, dengan populariti tetamu blogging pada tahap yang tinggi, saya ingin menggariskan kaedah yang cepat dan cekap untuk mencari peluang untuk pekerja saya. Saya memutuskan untuk menerbitkan blog secara umum kerana saya percaya ia mempunyai satu ton nilai sebagai sumber untuk orang lain juga.

Jawatan bagaimana untuk melakukan yang terbaik apabila anda telah mengetahui apa yang pasaran anda mahu. Untuk berbuat demikian, anda harus berunding:

  • Forum di mana audiens sasaran anda berinteraksi
  • Komen yang dibuat oleh penonton sasaran anda pada laman web pesaing anda dan pesaing anda
  • Perbincangan umum di papan dan laman web lain (posting sendiri)

Jika boleh, cuba berinteraksi secara terus dengan penonton sasaran anda-melalui forum, komen, surat berita e-mel, dll.

4. Menemui sesuatu? Tulis tentangnya

Jika anda memikirkan cara baru untuk mengukur ROI melalui Google Analytics, itu akan menjadi satu perkara yang hebat untuk dikongsi. Sekiranya anda datang dengan cara baru untuk mengurangkan masa beban, ada satu lagi idea pos! Terdapat banyak perkara yang anda lakukan setiap hari … dan jika anda melakukan sesuatu yang baru, unik, atau bahkan sesuatu yang lama tetapi masih menjimatkan masa, kos efektif, atau groundbreaking dalam beberapa cara atau yang lain, anda telah menemui idea pos baru untuk menulis tentang.

Satu contoh ini adalah jawatan saya untuk VentureBeat bertajuk “Cara Mengurangkan Tekanan Sebagai Usahawan.” Artikel ini meriwayatkan pengalaman saya dengan tekanan, beberapa contoh bagaimana tekanan itu mula memasuki hidup saya, dan langkah-langkah yang saya ambil untuk menyelesaikan masalah, lengkap dengan cadangan khusus untuk alat dan plugin yang saya dapati membantu menahan hidup saya.

Satu bantahan kepada idea ini mungkin anda takut berkongsi rahsia perdagangan atau kelebihan kecil yang anda temukan. Saran saya adalah ini: jika anda menganggapnya, orang lain juga, atau tidak lama lagi. Dan orang pertama yang menerbitkan artikel tentangnya akan menerima semua pengiktirafan, pautan masuk, trafik laman web, dan rujukan. Oleh itu, jangan menahan maklumat kerana anda takut pesaing anda akan menggunakannya. Sebaliknya, fikirkan cara yang anda boleh lebih membantu daripada pesaing anda untuk pasaran target anda; bagaimana anda boleh menjadi kuasa di ruang anda yang pelanggan berpotensi anda fikir apabila mereka sudah bersedia untuk membeli?

5. Dapatkan kontroversi

Tertipu dalam kontroversi adalah perniagaan yang berisiko tetapi jika dilakukan dengan betul , anda boleh melakukan tembakan pada virality. Jawatan yang baik dan kontroversial – katakan, “Semua Yang Anda Ketahui Mengenai SEO Salah” – mempunyai keupayaan untuk menjana minat pembaca yang segera dan relevan. Tetapi di manakah anda mencari kontroversi?

  • Melanggar peraturan. Katakan mengapa tren salah.
  • Mengkritik jawatan orang lain (tetapi lakukan dengan hormat dan bijak).
  • Ganggu pasaran dengan memberitahu semua orang apa yang mereka fikir adalah salah (tetapi bersedia dengan penjelasan yang kuat).
  • Sentuh kecederaan, ketakutan, dan kebohongan untuk menjana topik kontroversi.

Kesimpulannya

Tinggal di atas tempat terbaik untuk memastikan anda mempunyai jari anda di nadi pasaran.

  • Papan perbincangan. Ini termasuk forum dan tapak web seperti Inbound.org dan Mashable
  • Komen benang di laman web popular
  • Twitter, Facebook dan saluran sosial lain (ikut orang dan jenama)

facebook application icon

 

Pada akhirnya, muncul dengan idea-idea kandungan adalah separuh pertempuran, tetapi ia adalah bahagian pertama pertempuran. Dan jika idea kandungannya tidak bagus, jawatan itu tidak akan menarik banyak minat. Saya berharap lima petua untuk menghasilkan ide membantu anda mengatasi cabaran pertama di jalan anda untuk menjadi pakar pemasaran kandungan. Adakah anda mempunyai cara lain untuk membuat idea artikel? 

 

Beritahu saya dalam komen!

Advertisements

Leave a Reply