Gajet

100 Idea Killer Untuk Kandungan Media Sosial Anda

Jangan sekali-kali kehabisan idea kandungan media sosial lagi! Senarai berikut meliputi hampir semua perkara yang mungkin anda dapat pos di media sosial. Daripada peribadi, kepada perniagaan yang berkaitan, kepada siaran promosi, senarai 100 idea ini akan memberi anda inspirasi untuk masa yang lama.

1. Petikan: Petikan yang lucu, inspirasi atau motivasi sentiasa dilakukan dengan baik.

2. Isi jawatan kosong (contohnya “Jika saya mempunyai $ 1 juta, saya akan _________”)

. Undian: Walaupun Facebook menawarkan pemilihan terbina dalam, saya dapati ia berfungsi secara manual untuk meningkatkan penglibatan (cth. “Antara buku mana yang paling kegemaran anda?”)

4. Foto di belakang: Ambil tangkapan terang diri anda, pekerja anda, atau tangkapan tembakan pejabat atau ruang kerja anda.

5. Statistik atau data: Berkongsi statistik industri baru yang berkaitan (ini menunjukkan prestasi hebat dari segi tweet dan saham)

6. Catat pautan ke jawatan blog lama: Tidak ada yang salah dengan kitar semula, dan jawatan lama akan mendapat pertunangan baru, memanjangkan hayat mereka.

7. Soalan: Pose soalan-soalan asas yang mudah untuk menjawab oleh pengikut anda.

8. Pautan ke siaran tetamu: Kongsi (atau kongsi semula) pautan ke siaran yang anda sumbangkan ke tapak lain. Jika anda berminat untuk mengetahui bagaimana dan mengapa blogging tetamu harus menjadi sebahagian daripada strategi dalam talian anda, lihat artikel saya, Panduan Terbaik untuk Membangun Perniagaan Anda dengan Blogging Tetamu .

9. Catat imej berjenama: Catat imej lucu atau inspirasi dengan logo atau URL laman web anda.

 

business charts commerce computer

 

10. Infographics: Cari infographic yang akan dihargai para pengikut anda. Semak Infographic harian untuk idea, atau lebih baik lagi, buat sendiri.

11 . Foto produk: Kerja terbaik di laman web seperti Pinterest atau Instagram. Fikirkan tentang bagaimana anda boleh menambah sudut unik pada tembakan (cth. Pekerja sebenarnya menggunakan produk, foto yang dihantar oleh pelanggan, dll.).

12. Gambar yang tiada kaitan dengan produk atau perniagaan anda: Sebaliknya, mereka menyampaikan perasaan di sebalik jenama anda. Contohnya, bagaimana Starbucks berkongsi foto di Instagram untuk mengaitkan jenama mereka dengan sinaran matahari, kehangatan, dan kawan baik (bukan hanya kopi).

13. Pukulan produk di belakang layar: Foto produk anda dihasilkan atau diperolehi.

14. Pautan ke jawatan blog yang kontroversial: Tidak ada yang lebih baik untuk menimbulkan pertunangan daripada sedikit kontroversi.

15 . Minta masukan mengenai produk anda: Para pengikut anda akan suka memberikan pemikiran mereka tentang cara untuk memperbaiki produk anda.

16. Biarkan Pinterest memberi inspirasi kepada anda: Pinterest adalah permainan emas dari segi mencari imej yang indah yang anda boleh berkongsi (terutamanya imej dengan petikan). Pastikan anda memberi kredit yang betul.

17. Berkongsi sumber yang berguna: Jika anda benar-benar mengambil berat tentang berkongsi maklumat yang paling berguna dengan pengikut anda, jangan takut untuk mengarahkan mereka ke kandungan berharga orang lain (bukan hanya anda sendiri).

18. Siarkan persembahan Slidehare: Jika anda ingin mencari sesuatu yang telah terbukti menjadi popular, pergi ke bahagian ‘Trending in Social Media’ di bahagian bawah halaman utama Slideshare .

19. Pautan ke kajian kes: Kajian kes adalah sangat baik untuk menyampaikan maklumat berguna dengan cara yang sering lebih menyenangkan dan boleh dilakukan daripada catatan blog biasa.

20. Pautan ke resipi IFTTT berkaitan industri: Belum pernah mendengar IFTTT (pendek untuk Jika Ini Kemudian Itu)? Anda perlu menyemaknya. Kemudian berkongsi pautan ke resipi pengikut anda akan berguna.

21. Minta ulasan atau testimoni: Memetik ulasan daripada peminat atau pengikut adalah salah satu cara terbaik untuk mendapatkan testimoni yang boleh anda gunakan sebagai bukti sosial di laman web anda.

22. Foto kipas: Cari hashteg yang berkaitan dengan perniagaan atau produk anda, dan kongsi foto pelanggan di Facebook, Instagram atau Pinterest.

23. Mengesyorkan alat: Kongsi alat atau sumber (sebaik-baiknya percuma) atau sumber yang anda fikir pengikut anda akan berguna.

24. Kongsi buku kegemaran: Sama dengan # 23, kongsikan cadangan buku peminat atau pengikut anda akan menghargai.

25. Hari dalam jawatan hayat: Berikan rekod hari biasa dalam kehidupan seorang pereka grafik, pengarang, CEO, dan lain-lain.

26. Mengesyorkan produk kegemaran anda: Jika anda adalah tapak e-dagang, kongsi senarai penjual atas atau produk bernilai tertinggi. Jika anda pembekal perkhidmatan, kongsi senarai produk yang membantu anda berjaya dalam perniagaan anda.

27. Kongsi petua rawak: Secara berkala menghantar hujung rawak atau muslihat pengikut anda akan berguna. Petunjuk: menggunakan nombor tip acak menambah minat pada siaran anda (mis. Tip # 256: __________)

28. Pautan ke jawatan blog paling popular anda: Beri intro ringkas kepada jawatan dan jelaskan mengapa jawatan ini paling banyak dibaca dan dikongsi.

29. Memberi cadangan: Berkongsi cinta dengan mengesyorkan perniagaan yang telah anda bekerjasama dengan berjaya pada masa lalu.

30. Kongsi hala imbangan kerja / hayat: Para pengikut media sosial anda ingin tahu anda seorang yang sebenar dengan perjuangan yang sama seperti mereka. Berkongsi tip yang telah anda pelajari untuk mengimbangi kerja, kehidupan dan keluarga.

31. Minta nasihat: Berikan soalan hipotetikal dan mintalah pengikut anda apa yang akan mereka lakukan dalam keadaan itu.

32. Luangkan lorong ingatan: Kongsi gambar logo lama, laman web atau produk pertama anda.

33. Siaran rawak yang menunjukkan anda seorang yang sebenar:Sebagai contoh, apa yang anda ada untuk makan malam tadi atau apa yang anda lakukan pada hujung minggu ini.

34. Kongsi topik Reddit yang popular: Lawati halaman Subreddit Trend Reddit untuk mencari topik popular dan trend untuk dimuatkan .

35. Mengesyorkan orang lain untuk mengikuti media sosial: Kongsi pautan ke profil media sosial orang lain dan galakkan peminat anda untuk ‘suka’ atau ikuti mereka.

36. Kongsi papan Pinterest: Jika pelanggan anda berada di Pinterest (petunjuk: jika demografi anda berpendidikan, wanita berpendapatan tinggi, mereka mungkin), berkongsi papan Pinterest melalui Facebook atau Twitter.

37. Berkongsi komik atau meme: Mendapatkan pelanggan anda tertawa dengan anda adalah cara yang baik untuk memulakan membina hubungan.

38. Catat testimoni video: Kongsi ulasan video; atau lebih baik lagi, tanya pengikut media sosial anda untuk menghantar testimoni video mereka sendiri.

39. Mengesyorkan rakan sekerja di LinkedIn: Galakkan sambungan anda untuk menjangkau seseorang yang bertindak sebagai sumber yang berharga untuk perniagaan anda.

40. Pegang pertandingan foto: Minta penyerahan foto dan kemudian dapatkan peminat anda untuk mengundi. Kongsi foto yang menang juga!

41. Kongsi topik Twitter yang kerap: Gunakan Topsy untuk mencari kandungan yang popular dan trend di Twitter.

42. Pegang perdebatan di media sosial: Ini boleh turun dengan cepat, jadi pastikan untuk tetap berada di atasnya!

43. ‘Keterangan ini’: Siarkan foto dan minta peminat anda tampil dengan kapsyen kreatif atau lucu.

44. Video YouTube: Cari video yang comel atau inspirasi dan mempromosikannya kepada peminat atau pengikut anda.

45. Tag halaman Facebook yang lain: Menjana beberapa karma yang baik dengan membantu mempromosikan perniagaan lain.

46. Berbagi berita industri berita: Kekal berhenti apa yang sedang berlaku dalam industri atau niche dengan menggunakan Google Alerts .

google

47. Berkongsi cuti khusus negara: Berharap pengikut anda dari seluruh dunia bahagia cuti (senarai penuh cuti di seluruh dunia boleh didapati di sini).

48. Perkongsian (dan meminta) ramalan: Sebagai contoh, “Saya meramalkan bahawa Jerman akan memenangi Piala Dunia. Siapa yang anda fikir akan menang? “.

49. Menawarkan e-book percuma: Bina senarai e-mel anda sambil menjana beberapa muhibah dengan peminat anda.

50. Minta soalan: Biarkan peminat anda bertanya apa-apa.

51. Catat pandangan yang kontroversial: Main penganjur syaitan, tetapi menginjak dengan teliti.

52. Gunakan senarai Kepentingan Facebook untuk idea kandungan: Lihat topik yang sedang trend dan kongsi dengan peminat anda atau gunakannya untuk menjana kandungan anda sendiri.

53. Profil pekerja: Biarkan pengikut anda mengetahui bahawa mereka berurusan dengan orang yang sebenar.

54. Notis pengimbasan semula produk: Simpan telinga anda ke tanah supaya anda boleh menjadi yang pertama untuk berkongsi maklumat keselamatan penting dengan pengikut anda.

55. Siarkan soalan ‘fiksyen atau fiksyen’: Biarkan peminat anda meneka sama ada ia adalah kebenaran atau mitos.

56. Kongsi carian Google yang sedang berjalan: Lawati Carta Teratas Google untuk mengetahui apa yang sedang dicari oleh orang ramai; berikan spin kamu sendiri pada salah satu topik ini.

57. Kipas bulan: Mengakui duta besar jenama anda dan beritahu mereka bahawa mereka dihargai.

58. Penyelidikan industri saham: Hantar pautan kepada dan sinopsis penyelidikan peminat anda akan berguna.

59. Pegang jualan denyar: Gunakan Snapchat untuk menawarkan kupon terhad masa.

60. Raikan cuti yang ganjil: Sebagai contoh, adakah anda tahu 17 Jun ialah Hari Strudel Apple? Gunakan alat seperti Hari Tahun untuk mengetahui cuti hari ini.

61. Anugerah atau anugerah yang anda terima: Cukup lakukan ini dengan teliti … idea itu adalah untuk membina kepercayaan, bukan untuk membual.

62. Menggalakkan penjualan orang lain: Kongsi pautan kepada kupon atau jualan dari perniagaan percuma (tidak bersaing).

63. Berita syarikat terkini: Apa-apa perubahan dalam perniagaan anda? Pekerja baru? Jam operasi baru? Tawaran produk baru?

64. Berkongsi gambar dari acara industri baru-baru ini: Jangan lupa menggunakan hashtag acara untuk pendedahan maksimum.

65. Menggalakkan muat turun percuma: Ini boleh menjadi plugin, kertas putih, e-book atau apa-apa lagi yang berguna untuk penonton anda.

66. Terima kasih kepada peminat anda: Terima kasih yang mudah boleh pergi jauh untuk membina hubungan dengan peminat anda.

67. Tawarkan pandangan ahli ke dalam topik: Ini membantu menubuhkan anda sebagai pemimpin pemikiran dalam bidang anda.

68. Lakukan siri pos: Kami melakukan ini di blog kami, mengapa tidak di media sosial? Berkongsi siri jawatan yang serupa dalam beberapa hari tertentu.

69. Pusingan mingguan: Tuliskan senarai artikel ‘mesti membaca’ untuk minggu ini.

70. Dapatkan pekerja anda ke pos tamu: Dapatkan pekerja anda bergiliran menyiarkan ‘fakta menyeronokkan’ di Facebook atau Twitter.

71. Buat dan kongsi penyusunan cerita berita industri: Flipboardadalah cara yang baik untuk melakukan ini.

72. Tuan rumah hangout Google+: Promosikannya melalui semua saluran media sosial anda.

73. Galakkan pengikut anda untuk menyokong sebab: Catat pautan ke penjana dana dalam talian (dan sumbangkan sendiri).

74. Kirimkan petikan pakar: Tanya pakar industri soalan dan hantar jawapan mereka di media sosial. Ini hebat untuk mendapatkan tweet dan saham.

75. Pegang hadiah: Ini boleh semudah meminta peminat atau pengikut anda memberi komen untuk masuk.

76. Tawarkan pandangan menyelinap: Buat peminat peminat anda dengan menunjukkan pandangan menyelip dari catatan blog, pertandingan atau pelancaran produk yang akan datang.

77. Mulailah perbualan dengan pemimpin industri: Tandakan atau sebutkan guru industri dalam jawatan (hanya sedar bahawa anda mungkin ditinggalkan tergantung!).

78. Catat kolaj foto: Alat seperti PicMonkey boleh membantu anda membuatnya.

79. Kandungan penggoda: Menyiarkan pautan ke catatan blog? Jangan mendedahkan garis punch. Ini biasanya akan meningkatkan clickthroughs anda.

80. Buat ramalan industri: Tentukan apa yang ada untuk niche atau industri anda.

81. Siarkan penggunaan kreatif atau tidak dijangka untuk produk anda: Pastikan juga meminta peminat anda untuk idea.

82. Pautan ke komen blog: Mempunyai komen yang sangat berguna atau kontroversial di blog anda? Catat pautan dan dapatkan peminat dan pengikut anda untuk menimbang.

83. Jawab Soalan Lazim: Ada soalan yang anda minta banyak? Jawabnya di media sosial.

84. Catat pautan ke surat berita lama: Kitar semula surat berita anda dan dapatkan pelanggan baru pada masa yang sama.

85. Tanyakan kepada peminat anda untuk idea kandungan: Ketahui masalah atau masalah mana yang diperlukan oleh peminat anda.

86. Catat pautan ke kumpulan Facebook atau LinkedIn yang berguna: Jika anda mengetahui sumber yang berguna di Facebook atau LinkedIn, kongsi pautan dengan peminat anda.

87. Beritahu cerita: Kongsi anekdot lucu atau menarik dari kehidupan anda.

88. Ketahui apa yang pesaing anda berkongsi dan lakukan dengan lebih baik: Cara mudah untuk melakukan ini adalah dengan menggunakan alat seperti Crawlytics Sosial .

89. Gunakan analisis laman web anda untuk mencari idea kandungan: Lihatlah analisis anda dengan cepat untuk mengetahui topik mana yang paling menarik minat penonton anda.

90. Pegang sesi Q & A: Menggalakkan tempoh Q & A secara langsung di mana anda akan menjawab soalan peminat.

91. Berkongsi pendapat: pengikut anda ingin tahu anda berdiri untuk sesuatu; jangan takut untuk mengambil bahagian dalam isu (selagi anda boleh dan jangan berdiri di belakang pandangan anda).

92. Kirimkan pautan kepada bio pekerja: Jika anda mempunyai bios di laman anda, siarkan pautan untuk membantu peminat anda mengenali otak di belakang syarikat anda.

93. Jawab soalan dari Quora: Cari soalan yang relevan mengenai Quora dan jawabnya di media sosial.

94. Tanggapi tag atau sebutan: Lihat siapa yang cuba mendapatkan perhatian anda dan bertindak balas kepada mereka dalam jawatan.

95. Siarkan petikan dari jawatan blog: Daripada menyiarkan link dan ringkasan jawatan, potong dan tampal petikan yang sangat menarik untuk menarik perhatian pembaca anda.

96. Kongsi carta: Kongsi carta atau graf yang menarik yang berkaitan dengan penonton anda.

97. Siarkan tangkapan skrin perbualan media sosial (dengan kebenaran): Tambah pemikiran anda sendiri kepada perbualan.

98. Menggalakkan acara yang berkaitan dengan industri: Ini boleh menjadi acara secara langsung atau dalam talian.

99. Berkongsi komersil lucu: Catat iklan yang akan menarik perhatian peminat atau pengikut anda.

100. Menggalakkan produk atau perkhidmatan anda:   Terdapat sebab yang terakhir pada senarai. Terdapat masa dan tempat untuk promosi diri di media sosial, tetapi pertama dan terpenting, gunakan media sosial untuk membina hubungan, membina kepercayaan, dan membina reputasi anda sebagai pakar industri. Apabila orang mahu membeli, siapa yang anda fikir mereka akan datang dahulu?

ask blackboard chalk board chalkboard

Apa Komen Anda ?

Advertisements

Leave a Reply